Informace po zavedení implantátů

Pro dobré hojení a pooperační období bez komplikací, prosím, dodržujte následující doporučení:

• Vyplachujte týden 3x denně 2minuty (kapr) Corsodyl Mint 0,2% .minimálně 2týdny
  • Operační pole nečistěte 1 týden, ostatní zuby čistěte důkladně po každém jídle, nejdříve však 12hodin po implantaci (riziko krvácení).
  • Po 1 týdnu po každém jídle čistěte solo neboli jednosvazkovým kartáčkem (bez pasty) i hojící kapnu implantátu. Kapna implantátu musí být lesklá. Na ostatní zuby používejte měkký kartáček (Soft) a zubní pastu s nízkou abrazivitou.
  • Každých 8 hodin užívejte předepsané antibiotikum. Dalacin C 16x300mg cps
  • Implantát nezatěžujte!, nemačkejte na implantát.
  • V případě, že máte bolest, ihned si vezmete 1 tabletu analgetika – Aulin, zvláště první 2 až 3 dny (maximálně 1tabletu každých 5-6 hodin).
  • Pokud máte teplotu ihned volejte (+420) 274782260
  • Když dojde ke krvácení z operační rány, silně skousněte čistý látkový kapesník. Zůstaňte tak asi 15 minut, dokud se krvácení nezastaví. Pokud dochází i pak ke silnému krvácení vyhledejte lékařskou první pomoc (nemocnice).
  • Zítra navštivte mojí ordinaci, dále pak zatelefonujte na (+420) 274782260
  • Po operaci musíte čelist zevně chladit (proti otoku a bolesti). Doporučujeme ledový obklad (přes kapesník) nebo zmraženou zeleninu (hrášek, kukuřice) opět přes kapesník. Zahřívání, pobyt na slunci a přikládání teplého se nedoporučuje!
  • Minimálně 3 hodiny po operaci nejíst a nepít a nejméně 5 hodin nekouřit. Minimálně 2 až 3 dny nejíst tvrdé jídlo, doporučuje se měkká kašovitá strava. Omezte příjem alkoholu a kouření, kávy, černého čaje a čerstvých mléčných produktů.
  • Omezte první 3 dny po operaci fyzickou aktivitu a stres.
  • Týden po operaci jezte měkkou a ne příliš horkou stravu. Nežvýkejte v místě operace.
  • Po operaci si prvních 5-6 hodin nelehejte, odpočívejte v sedě či polosedu.
  • Minimálně 2 dny nejezte Aspirin, Acylpyrin apod. zvyšují riziko krvácení.
  • Odstranění stehů (šití) není nutné, šicí materiál se sám za 7 až 14 dní vstřebá a vypadne - neodstraňujte šití sami!
  • V následujících případech nám ihned zatelefonujte na (00420) 274782260: máte silné bolesti, šití Vám vypadlo dříve, máte zápach z úst, silné krvácení, rána hnisá, máte zimnici, schvácenost nebo celkovou slabost. Cítíte stále umrtvenou čelist, máte hnisavou rýmu (u horních implantátů).
  • V případě, že se uvolní krycí šroub, ihned navštivte zubní ordinaci.